Kada ste u stalnoj potrazi za poslom, slanje biografije na adresu poslodavca postaje vaša svakodnevica, ali isto tako i dobijanje imejlova u kojima piše da niste prošli u sledeći krug. Znamo da studentima, diplomcima ili nezaposlenima nije uvek lako da dođu do posla i da odbijanja znaju često da obeshrabre, ali postoji način da povećate šanse za prolazak u drugi krug. Ukoliko budete pratili naše savete, sigurno ćete naučiti kako da na što bolji način predstavite sebe idobijete dugo željeni poziv na razgovor za posao.
Kada ste u stalnoj potrazi za poslom, slanje biografije na adresu poslodavca postaje vaša svakodnevica, ali isto tako i dobijanje imejlova u kojima piše da niste prošli u sledeći krug. Znamo da studentima, diplomcima ili nezaposlenima nije uvek lako da dođu do posla i da odbijanja znaju često da obeshrabre, ali postoji način da povećate šanse za prolazak u drugi krug. Ukoliko budete pratili naše savete, sigurno ćete naučiti kako da na što bolji način predstavite sebe idobijete dugo željeni poziv na razgovor za posao.
Istraživanja pokazuju da na određenim konkursima gde se prijavi mnogo kandidata, kao što je npr. slučaj sa IT industrijom, od procesa apliciranja pa do završnih intervjua sa budućim poslodavcima, dođe manje od 2% prijavljenih. Ovaj podatak nam ukazuje na to da svaki korak konkurisanja moramo da shvatimo ozbiljno i da je dobra priprema ključ svega. A šta je još važno? Hajde u nastavku da saznamo.
Pazite kako se predstavljate u biografiji i javite se na konkurs čim ga vidite
Mnogi mladi, koji su u potrazi za poslom, provode mnogo vremena u spremanju za sam razgovor sa poslodavcem, zaboravljajući da pripremni period počinje mnogo pre intervjua, a pre svega čitanjem samog oglasa, sastavljanjem CV-a koji mu je prilagođen, a zatim i slanjem biografije.
Jako je važno da biografija bude napisana tako da budući poslodavac pronađe ono što mu je potrebno u svega nekoliko trenutaka. Kako napisati CV koji će zaista privući pažnju je zato jedno od najčešćih pitanja koje mladi guglaju, a na koje mi imamo odgovor. Pažljivo čitajte tekst konkursai procenite koliko se vaše obrazovanje i veštine uklapaju u njega. Trebalo bi da postoji poklapanje od najmanje 70% da bi vas regruteri pozvali na razgovor.
Logika nam nalaže da su rane prijave mnogo bolje od onih poslatih poslednjih dana konkursa, jer će u prvih nekoliko dana regruteri posvetiti mnogo više pažnje svakom pojedinačnom CV-ju, nego što će to biti slučaj na kraju procesa kada bude mnogo više biografija i manje vremena. Pripremite CV i propratno pismo na vreme i gledajte stalno oglase ili ključne reči na LinkedIn-u koje se poklapaju sa vašim potrebama.
Pojasnite zbog čega se prijavljujete na konkurs kroz motivaciono pismo
Jedan od ključnih faktora, na osnovu kojih regruteri odlučuju ko treba da prođe u sledeći krug konkursa i bude pozvan na razgovor, je motivaciono pismo. Uz neke konkursne tekstove, jasno stoji da pored CV-ja treba poslati i motivaciono pismo, dok kod nekih to nije slučaj, ali se preporučuje makar poslati propratno pismo, jer to takođe može biti jako važno za isticanje u odnosu na druge kandidate.
Da ukratko objasnimo razliku između propratnog i motivacionog pisma, koja će sama biti dovoljna da shvatite šta dobijate ukoliko dobro napišete jedno ili drugo pismo. Naime, propratno pismo šaljete uz CV, kao pojašnjenje određenih delova biografije, gde dodatno objašnjavate koje veštine posedujete i sl. S druge strane, motivaciono pismo je tu da vas predstavi kao individuu, koja ima određene lične kvalitet, poseduje kritično mišljenje i može jasno da rezonuje i objasni zbog čega su kompanija u kojoj konkuriše i ona odličan spoj.
Ako ste u oglasu pročitali da je potrebno motivaciono pismo, pre nego što ga napišete dobro proučite veb-sajt kompanije koja ima otvorenu poziciju i razmislite kako se uklapate u njihovo okruženje. U pismu objasnite zato ste baš vi odličan kandidat za njih, zbog čega sebe vidite na konkretnoj poziciji i kako će to doneti benefite kompaniji. Istaknite da pratite njihov rad i navedite poslednje što vam je privuklo pažnju a na čemu su oni radili. Izbegavajte da koristite primere pisama sa interneta, kao i da prepričavate svoju biografiju, jer je to ponavljanje. Budite iskreni, budite autentični, jer to je ključ uspeha.
Budite proaktivni i pokažite pobednički stav
Kada je dobijanje posla u pitanju, osim svih nabrojanih stvari, postoji još jedna vrlo važna komponenta koja sasvim sigurno donosi uspeh. To je stav, koji mora biti pozitivan, profesionalan, da jasno ukazuje na to da osoba ima vedar i pozitivan duh, pobednički mentalitet i proaktivnost ka predlaganju novih rešenja a ne samo implementaciji već postojećih. Takođe, entuzijazam prema poslu i industriji u kojoj treba da radi, za sve mlade osobe, može samo da donese plus kod budućih poslodavaca.
Vi se sigurno sada pitate "A kako da pokažem sve te nabrojane osobine na papiru?" Vaš CV pokazuje na koji način ste birali karijerni put i ne može baš mnogo da kaže o vašoj ličnosti, ali zato je motivaciono pismo tu da vas predstavi onakvima kakvi jeste. Ono može da sadrži nekoliko kratkih i jasnih ideja o tome kako unaprediti kompaniju u kojoj možete dobiti posao, kao i pojašnjenje nekog od zadataka/projekata na kojima ste radili i koji su baš zbog vašeg zalaganja i ideja prošli uspešno.
Navijamo za vas i želimo vam sreću na razgovoru za posao
Sada, kada ste pročitali sve najvažnije savete u vezi sa konkurisanjem, nadamo se da će vas budući poslodavci već za nekoliko dana zvati na razgovor za posao, gde ćete im pokazati da je sve ono što ste stavili u CV i napisali u motivacionom pismu samo delić onoga što nudite i da mogu očekivati još mnogo od vas. A ukoliko ipak još uvek niste pronašli oglas za posao koji vam se dopada, proverite šta nudi omladinska zadruga Mjob.
Sledeće što vas čeka, kada dobijete poziv na razgovor za posao, je odlazak na intervju i zato vam predlažemo da se dobro pripremite, posebno ako je u pitanju onlajn intervju što je ovih dana sve popularnije. A kako biste znali šta se smatra dobrim nastupom na razgovoru za posao, obavezno pročitajte naš blog koji će vam dodatno pomoći da se predstavite što bolje u što kraćem vremenskom periodu.
Tu smo za vas, srećno!