Prednosti rada u kancelariji za generaciju Z

Prednosti rada u kancelariji za generaciju Z

Mlad/a si i na početku svoje karijere, a verovatno te je baš u tom tako važnom periodu uhvatio talas korone kada su mnogi poslodavci uveli mogućnost rada od kuće.

Mlad/a si i na početku svoje karijere, a verovatno te je baš u tom tako važnom periodu uhvatio talas korone kada su mnogi poslodavci uveli mogućnost rada od kuće.

Verovatno ti deluje i da je danas rad iz kancelarije prevaziđena stvar…

Iako remote rad ima svoje prednosti koje si možda već imao ili imala prilike da iskusiš, nemoj tako lako otpisivati mogućnost da radiš iz kancelarije.

Ovde se kriju brojne prednosti koje će ti značiti kroz karijeru, a da ih trenutno možda ne vidiš.

U nastavku ćemo istražiti pet ključnih prednosti rada iz kancelarije za generaciju Z i kako one doprinose ličnom i profesionalnom razvoju.

#1 Mentorstvo i razvoj karijere - uči od starijih i budi otvoren za savete

Svaki početak je težak, posebno ako je u pitanju prvi posao u životu.

Zbog toga će ti biti potrebna podrška i neko da nadlgeda tvoj razvoj od najsitnijih koraka.

Tokom rada iz kancelarije imaš priliku da se okružiš iskusnim kolegama i menadžerima koji su tu da udele vredne savete. Direktna interakcija i rad sa starijim kolegama pružaju lakši put do upoznavanja sa korporativnom kulturom, poslovnim normama i praksama.

Dakle, imaćeš nekoga da ti “utaba put” kroz početak karijere, ali i nekoga da te lakše uvede u način poslovanja firme i korporativnu kulturu.


U direktnom radu face to face mentor će moći da brže i efikasnije prepozna tvoje kvalitete i usmeri te ka samom vrhu, što je posebno važno u profesijama gde je rad sa ljudima sastavni deo posla.

#2 Socijalizacija i timski duh - stvaranje kvalitetne zajednice

Digitalni način komunikacije doneo je skoro svima nešto dobro, pa ipak ne bi bilo dobro da zaboravimo da su i socijalne veštine nešto na čemu treba raditi svakodnevno.

Savremeni način poslovanja, posebno kada je u pitanju IT industrija i marketing sektor, daje priliku mladima da se druže i stvaraju nova prijateljstva na poslu. Na svom novom radnom mestu imaš priliku da upoznaš nove kul ljude sa kojima deliš ista interesovanja.


Ne samo da ćete kao zajednica bolje funkcionisati nakon što se upoznate, već ćete jedni drugima biti podrška i možda nekada, partneri u budućnosti.

Odlazak na posao i boravak u firmi ti daje šansu da oko sebe stvoriš krug kvalitetnih ljudi i izgradiš zajednicu. Verovatno nekada u budućnosti planiraš da se poslovno osamostališ, a tada će ti prijatelji/kolege biti prvi u porukama i pozivima.

#3 Lakši ulazak u rutinu sa poslovnim obavezama

Sama reč “rutina” već zvuči odbojno, ali ukoliko se malo bolje zamislimo, ona ne mora nužno da bude loša stvar…

Iz kvalitetne rutine često proističu lepe i pozitivne stvari - zdrave navike, odnos prema ljudima, pa i jednostavnije rešavanje poslovnih obaveza.

Jednostavnije i brže postizanje fokusa definitivno će biti posledica rada iz kancelarije. Izuzetno je mali broj ljudi koji mogu postići produktivnost remote rada kao što bi to bio slučaj da odlaze u kancelariju.

Kod kuće postoje brojne stvari koje ti mogu odvući pažnju. Niko te ne gleda, pa si slobodniji da češće čačkaš telefon, proveriš društvene mreže ili možda odgledaš koju epizodu serije.


I to je sve sasvim u redu, ali znaj da tvoji nadređeni itekako prate tvoj rad i učinak, bez obzira da li si od kuće ili remote. Iako je kod kuće atmosfera opuštenija, ne dozvoli sebi da se razvlačiš po ceo dan.

Ukoliko imaš problem sa ovom pojavom, definitivno će ti prijati kancelarija. Kada se disciplinuješ, lakše će ti biti da napraviš balans između posla i fakulteta.

#4 Lakša komunikacija i saradnja

Iako je tehnologija omogućila komunikaciju na daljinu, rad iz kancelarije olakšava brzu i efikasnu komunikaciju sa kolegama.

Sedeći za istim stolom ili u istoj prostoriji, možeš brzo postaviti pitanje, razmeniti ideje i rešiti probleme. Ovaj nesmetani protok informacija često dovodi do efikasnijih rešenja i bolje saradnje unutar tima.

Pored toga, rad iz kancelarije omogućava ti da uživaš u neformalnoj komunikaciji, poput razgovora u kuhinji ili zajedničkim pauzama za kafu, što dodatno jača timski duh i prijateljstva.


#5 Profesionalno okruženje i resursi

Kancelarija je opremljena svim potrebnim resursima i tehnologijom koja ti je potrebna za obavljanje posla na najbolji način. Ovo je briga poslodavca, dok u mnogim slučajevima kada se odlučiš za rad od kuće, moraš samostalno nabaviti svu opremu za rad.

Sva je prilika, a naravno u zavisnosti od industrije u kojoj radiš, da ćeš na svom poslu imati prilike da upravljaš najnovijom opremom, vrhunskim računarima i svim onim što čini tvoju radnu svakodnevnicu i olakšava je. 

Rad od kuće može biti izazovan zbog manjka strukture i rutine. Kancelarijski prostor pruža okruženje koje je posebno dizajnirano za produktivnost i fokus. Dolazak na posao, organizacija radnog prostora i rad u zajedničkom okruženju pomažu ti da se usredsrediš na zadatke i održavaš disciplinu.

Nadamo se da ti je novi blog omladinske zadruge Mjob bio koristan i zanimljiv. Proveri i oglase za posao na našem sajtu, odaberi i prijavi se brzo i lako!

Datum izdavanja: 6. јун 2023.